زندانی کردن بدهکار


سلام اینجانب خواهان پرونده در مورد مطالبه وجه که قرض داده بودم میباشم
بنا بر اعتماد هیچ نوشته و قراردادی نوشته نشد.
کلیه پرداختها به حساب شخصی خوانده (محکوم) بوده است.
رای دادگاه بشرح ذیل میباشد: (تصمیم نهایی)
خوانده را به پرداخت مبلغ ..... ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ریال ..... بابت هزینه دادرسی و نیز با احراز شرایط ماده 522 قانون مذکور هم از حیث تغییر فاحش شاخص سالانه و هم از حیث مطالبه دائن و هم از حیث تمکن مدیون (خوانده) بنا به اصل استصحاب (به لحاظ اینکه مبنای دین پرداخت وجه نقد به حساب خوانده بوده است و نشان از تمکن مالی خوانده دارد) محرز بوده و خوانده در محدوده توافقات قراردادی مکلف به ایفای تعهد خود برابر مقررات مذکور میباشد بر این اساس و با عنایت به اینکه خوانده دفاع موجهی در مقابل دعوای خواهان بعمل نیاورده به پرداخت خسارت تاخیر تادیه بر مبنای نرخ تورم از تاریخ مطالبه تا زمان وصول ان – که توسط واحد اجرای احکام از بانک مرکزی جمهوری اسلامی استعلام میشود- در حق خواهان محکوم مینماید.

خوانده پرونده (محکوم)
دادخواستی مبنی بر اعسار از هزینه دادرسی مرحله تجدیدنظرخواهی را کرد که دادگاه به علت نیامدن شهود معرفی شده توسط محکوم و عدم ارائه مدارک و دلایل :
دادگاه حکم به رد دعوا صادر و ابلاغ نمود – حکم دادگاه حضوری محسوب شده و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میباشد.
تاریخ ابلاغ دادنامه اعسار 17/07/1397

با توجه به این نکته که محکوم پرونده نمیخواهد دین خود را بپردازد و فقط دنبال وقت کشی و طولانی کردن زمان رسیدگی به پرونده است و اینجانب میدانم تنها راه حل این مسئله به زندان انداختن طرف مقابل میباشد :
سوال: من چه موقع میتوانم اقدام به درخواست بازداشت و زندانی کردن محکوم نمایم؟

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: موارد متفرقه
حوزه قضایی: تهران
2 پاسخ
3,169 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۳